Marketingový slovník
Abyste se v marketingových pojmech lépe zorientovali, píšeme pro vás marketingový slovník. Neustále ho aktualizujeme o nové marketingové pojmy. Pokud hledáte nejpoužívanější marketingové zkratky nebo definice marketingových pojmů, najdete je právě zde. Podrobně o některých výrazech píšeme také v rámci našeho marketingového blogu. Budeme rádi za vaši zpětnou vazbu na náš marketingový slovník, který v naší marketingové agentuře tvoříme.
-
Společnost, která vlastní jedny z nejoblíbenějších rádií v České republice.
-
Způsob spolupráce založený na podílu ze zisku.
-
Je zkratka anglických slov Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání), Action (akce).
-
Je zkratka anglických slov Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání), Action (akce) a Satisfaction (spokojenost).
-
Proces získávání nových zákazníků.
-
Seznam vyhledávacích dotazů, které jsou validní pro obor, kterému se věnuje daný web.
-
Text linku - text, přes který lze kliknout na odkaz.
-
"Nadlinková komunikace" - označení masových médií (rádio, TV).
-
Poskytuje srovnání produktového portfolia firmy s trhem.
-
Formát venkovní velkoplošné reklamy v rozměru 9,6 x 3,6 metrů.
-
Všeobecný název velkého formátu outdoorové reklamy. Nejpoužívanější velikost je 5,1 x 2,4 metrů.
-
Forma webu, kde uživatel píše své názory. Jak jej využít v marketingu?
-
Obchodní značka
-
Tvorba vizuální identity značky. Často je zaměňována s tvorbou brandu (brand buildingem).
-
Podlinková komunikace - formy marketingové komunikace s přesnějším zacílením.
-
Strhává pozornost (vyvolává reakce - "bzukot") kolem produktu.
-
Jedná se o stanice: Radiožurnál, Dvojka, Vltava, ČRo Plus, Radio Wave, Rádio Junior, D-dur, Jazz, ČRo regionální vysílání
-
Míra odlivu zákazníků
-
Nosiče venkovních reklam, které bývají obvykle prosvětlené a zasazené do země.
-
Sousloví nebo věta, které se pojí s konkrétním produktem nebo značkou.
-
Odhad hodnoty zákazníka a jeho životnosti.
-
Obsahový marketing - tvorba hodnotného obsahu pro potenciální klienty.
-
Tvorba reklamních a marketingových textů.
-
Cost per click, cena za proklik.
-
Cost Per Day - cena za propagaci jeden na den.
-
Proces shromažďování informací prohledávacím robotem (bot, spider, crawler).
-
Call To Action, většinou tlačítko vyzývající k akci.
-
Click Through Rate je míra prokliku.
-
Nástroj direct marketingu. Email (nebo dopis) určený přímo adresátovi, kterému nabízí daný produkt.
-
Přímý marketing obecně označuje marketingovou komunikaci mezi adresátem a zadavatelem.
-
Elektronická kniha může být efektivním marketingovým nástrojem.
-
Email marketing je jedním z nástrojů přímého marketingu.
-
Soubor principů a doporučení vydaných Radou pro reklamu
-
Marketing akcí - buduje vztahy mezi obchodními partnery nebo zaměstnanci.
-
Nástroj na správu FB a IG reklam.
-
Měřící kód Facebooku. Bývá umístěný v hlavičce kódu webu.
-
Malá ikona v kořenovém adresáři webu. Zobrazuje se v adresním řádku na panelu se stránkou.
-
Blok, který se zobrazuje nad výsledky vyhledávání v SERP. Tzv. nultá pozice.
-
Rozhlasový spot, jingl, sponzoring pořadu nebo přenosu, soutěže pro posluchače, speciální operace.
-
Klasický televizní spot, TV sponzoring, TV Pruduct Placement, Teleshopping
-
Reklamní služba společnosti Google.
-
Dnes Google Ads - reklamní služba firmy Google.
-
Nekonvenční forma propagace s minimálními náklady, ale maximálním možným dopadem na potenciální zákazníky.
-
Symbol „#“, který slouží k organizaci a kategorizaci obsahu na sociálních sítích.
-
Hypertext Markup Language
-
Reklama na provozovně.
-
Proces zapsání stránek do indexového seznamu vyhledávačů.
-
Propagace za pomoci osob, které mají moc ovlivňovat svými názory širší publikum.
-
Vyhledávací dotazy, které uživatelé zadávají do vyhledávače.
-
Popisuje situaci, kdy pokus o řešení problému v konečném důsledku tento problém zhoršuje.
-
Seznam prostředků, kterými firma komunikuje směrem k zákazníkům stávajícím i potenciálním.
-
Kovnerze znamená provedení požadované akce zákazníkem. Například nákup.
-
Cesta zákazníka k dokončení konverze.
-
Key performance indicator - pomůcka k měření výkonnosti
-
Starý název multimediální skupiny. Dnes se jmenuje "Active".
-
Cílová stránka, má za úkol změnit návštěvníka v zákazníka.
-
Množství „síly“, kterou zpětný odkaz předá stránce.
-
Mediální společnost, která vlastní rádio Impuls, Rock Zone 105,9 FM, Český Impuls.
-
Specifický a konkrétní vyhledávací dotaz.
-
Marketing je soubor činností a procesů pro vytváření, komunikování, dodávání a výměnu nabídek, které mají hodnotu pro zákazníky, klienty, partnery a společnost jako celek.
-
Tři marketingové fáze (přípravná, realizační a kontrolní) využívají jiné nástroje.
-
Seznam nejčastějších marketingových zkratek
-
Marketingový mix z pohledu zákazníka - customer value, communication, convenience, cost
-
Čtyři základní marketingové nástroje označované jako 4P. Product (produkt), Price (cena), Place (místo), Promotion (propagace).
-
Do jejich portfolia patří rádio Blaník, Hitrádia, Fajn rádia, Rock rádia
-
Český zpravodajský web zaměřený na reklamu.
-
Přehled využitých médií, termínu publikace reklamy, ceny a očekávaného zásahu publika.
-
Formát venkovní velkoplošné reklamy v rozměru (např. 30x12m nebo 20x8m).
-
Zajišťuje, že správné produkty jsou vystaveny na odpovídajícím místě, ve správném načasování a za ceny, za kterou bude nakoupeny.
-
Krátký popisek stránky, druh HTML meta tagu.
-
Samostatná webová stránka s úzkým zaměřením na specifické téma nebo kampaň.
-
Slouží pro orientaci v textu, zlepšení přehlednosti a srozumitelnosti textu a zvýšení vlivu v internetových vyhledávačích.
-
Nadpisy na webových stránkách lze rozdělit celkem do 6 úrovní.
-
Obal je jediný komunikační kanál, který vidí 100 % spotřebitelů. Jak by měl vypadat?
-
Faktory, které mají vliv na dohledatelnost webu, ale nenachází se na něm.
-
Reklamní formát, který není závislý na internetu.
-
Označení pro veškeré marketingové aktivity v online prostředí (na internetu).
-
Venkovní reklama
-
Krátký úvod článku, jehož smyslem je upoutat pozornost čtenáře a naznačit, o čem článek bude.
-
Podíl nákladů na obratu v procentech,
-
Zvukový záznam umístěný na internetu v některé z online platforem.
-
Podpora prodeje je jedním z nástrojů komunikačního mixu. Jedná se o krátkodobý stimul, jehož cílem je zvýšit prodeje určitého výrobku nebo služby.
-
Reklama, která využívá podprahových signálů k propagaci.
-
Vyskakovací upozornění na webu.
-
Model pěti sil je jedním ze základních nástrojů pro analýzu konkurenčního prostředí společnosti a jejího strategického řízení. Cílem modelu je odvodit sílu konkurence v analyzovaném odvětví, a tak i její ziskovost.
-
Point Of Sale (POS)/Point Of Purchase (POP) - marketing v místě provozovny.
-
Pay per Action (platba za akci).
-
Public relations - vztahy (firmy apod.) s veřejností.
-
Komplexní přístup pro budování značky
-
PR článek znamená placený redakční článek. Jedná se o český výraz, PR zde neznamená public relations.
-
Reklamní oznámení zejména na mobilních zařízeních.
-
Vlastní rádia Kiss, Country rádio, Rádio Beat, Signál Radio, Radio Spin, Rádio 1.
-
Zde myšleno jako trh s reklamou v rádiích. V ČR je relativně stabilní. Dříve byl samostatný, dnes bývá spojený s online prostorem i televizí (např. Prima TV).
-
Funkce na Instagramu. Umožňuje sdílet krátká videa i s hudbou.
-
Propagace - výrobku, služby, myšlenky, firmy... Může být placená i neplacená.
-
Prostor webových vyhledávačů pro zobrazení textové reklamy.
-
Organizovaná série marketingových aktivit.
-
Výrobek pro propagaci s logem firmy (nebo ve firemních barvách).
-
Cílené zobrazování reklamy lidem, kteří již navštívili web.
-
Proces udržování stávajících zákazníků.
1 2
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.