Marketingový slovník



Abyste se v marketingových pojmech lépe zorientovali, píšeme pro vás marketingový slovník. Neustále ho aktualizujeme o nové marketingové pojmy. Pokud hledáte nejpoužívanější marketingové zkratky nebo definice marketingových pojmů, najdete je právě zde. Podrobně o některých výrazech píšeme také v rámci našeho marketingového blogu. Budeme rádi za vaši zpětnou vazbu na náš marketingový slovník, který v naší marketingové agentuře tvoříme.
  • Společnost, která vlastní jedny z nejoblíbenějších rádií v České republice.
  • Způsob spolupráce založený na podílu ze zisku.
  • Je zkratka anglických slov Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání), Action (akce).
  • Je zkratka anglických slov Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání), Action (akce) a Satisfaction (spokojenost).
  • Proces získávání nových zákazníků.
  • Seznam vyhledávacích dotazů, které jsou validní pro obor, kterému se věnuje daný web.
  • Text linku - text, přes který lze kliknout na odkaz.
  • "Nadlinková komunikace" - označení masových médií (rádio, TV).
  • Poskytuje srovnání produktového portfolia firmy s trhem.
  • Formát venkovní velkoplošné reklamy v rozměru 9,6 x 3,6 metrů.
  • Všeobecný název velkého formátu outdoorové reklamy. Nejpoužívanější velikost je 5,1 x 2,4 metrů.
  • Forma webu, kde uživatel píše své názory. Jak jej využít v marketingu?
  • Obchodní značka
  • Tvorba vizuální identity značky. Často je zaměňována s tvorbou brandu (brand buildingem).
  • Podlinková komunikace - formy marketingové komunikace s přesnějším zacílením.
  • Strhává pozornost (vyvolává reakce - "bzukot") kolem produktu.
  • Jedná se o stanice: Radiožurnál, Dvojka, Vltava, ČRo Plus, Radio Wave, Rádio Junior, D-dur, Jazz, ČRo regionální vysílání
  • Míra odlivu zákazníků
  • Nosiče venkovních reklam, které bývají obvykle prosvětlené a zasazené do země.
  • Sousloví nebo věta, které se pojí s konkrétním produktem nebo značkou.
  • Odhad hodnoty zákazníka a jeho životnosti.
  • Obsahový marketing - tvorba hodnotného obsahu pro potenciální klienty.
  • Tvorba reklamních a marketingových textů.
  • CPC
    Cost per click, cena za proklik.
  • CPD
    Cost Per Day - cena za propagaci jeden na den.
  • Proces shromažďování informací prohledávacím robotem (bot, spider, crawler).
  • CTA
    Call To Action, většinou tlačítko vyzývající k akci.
  • CTR
    Click Through Rate je míra prokliku.
  • Nástroj direct marketingu. Email (nebo dopis) určený přímo adresátovi, kterému nabízí daný produkt.
  • Přímý marketing obecně označuje marketingovou komunikaci mezi adresátem a zadavatelem.
  • Elektronická kniha může být efektivním marketingovým nástrojem.
  • Email marketing je jedním z nástrojů přímého marketingu.
  • Soubor principů a doporučení vydaných Radou pro reklamu
  • Marketing akcí - buduje vztahy mezi obchodními partnery nebo zaměstnanci.
  • Nástroj na správu FB a IG reklam.
  • Měřící kód Facebooku. Bývá umístěný v hlavičce kódu webu.
  • Malá ikona v kořenovém adresáři webu. Zobrazuje se v adresním řádku na panelu se stránkou.
  • Blok, který se zobrazuje nad výsledky vyhledávání v SERP. Tzv. nultá pozice.
  • Rozhlasový spot, jingl, sponzoring pořadu nebo přenosu, soutěže pro posluchače, speciální operace.
  • Klasický televizní spot, TV sponzoring, TV Pruduct Placement, Teleshopping
  • Reklamní služba společnosti Google.
  • Dnes Google Ads - reklamní služba firmy Google.
  • Nekonvenční forma propagace s minimálními náklady, ale maximálním možným dopadem na potenciální zákazníky.
  • Symbol „#“, který slouží k organizaci a kategorizaci obsahu na sociálních sítích.
  • Hypertext Markup Language
  • Reklama na provozovně.
  • Proces zapsání stránek do indexového seznamu vyhledávačů.
  • Propagace za pomoci osob, které mají moc ovlivňovat svými názory širší publikum.
  • Vyhledávací dotazy, které uživatelé zadávají do vyhledávače.
  • Popisuje situaci, kdy pokus o řešení problému v konečném důsledku tento problém zhoršuje.
  • Seznam prostředků, kterými firma komunikuje směrem k zákazníkům stávajícím i potenciálním.
  • Kovnerze znamená provedení požadované akce zákazníkem. Například nákup.
  • Cesta zákazníka k dokončení konverze.
  • KPI
    Key performance indicator - pomůcka k měření výkonnosti
  • Starý název multimediální skupiny. Dnes se jmenuje "Active".
  • Cílová stránka, má za úkol změnit návštěvníka v zákazníka.
  • Množství „síly“, kterou zpětný odkaz předá stránce.
  • Mediální společnost, která vlastní rádio Impuls, Rock Zone 105,9 FM, Český Impuls.
  • Specifický a konkrétní vyhledávací dotaz.
  • Marketing je soubor činností a procesů pro vytváření, komunikování, dodávání a výměnu nabídek, které mají hodnotu pro zákazníky, klienty, partnery a společnost jako celek.
  • Tři marketingové fáze (přípravná, realizační a kontrolní) využívají jiné nástroje.
  • Seznam nejčastějších marketingových zkratek
  • Marketingový mix z pohledu zákazníka - customer value, communication, convenience, cost
  • Čtyři základní marketingové nástroje označované jako 4P. Product (produkt), Price (cena), Place (místo), Promotion (propagace).
  • Do jejich portfolia patří rádio Blaník, Hitrádia, Fajn rádia, Rock rádia
  • Český zpravodajský web zaměřený na reklamu.
  • Přehled využitých médií, termínu publikace reklamy, ceny a očekávaného zásahu publika.
  • Formát venkovní velkoplošné reklamy v rozměru (např. 30x12m nebo 20x8m).
  • Zajišťuje, že správné produkty jsou vystaveny na odpovídajícím místě, ve správném načasování a za ceny, za kterou bude nakoupeny.
  • Krátký popisek stránky, druh HTML meta tagu.
  • Samostatná webová stránka s úzkým zaměřením na specifické téma nebo kampaň.
  • Slouží pro orientaci v textu, zlepšení přehlednosti a srozumitelnosti textu a zvýšení vlivu v internetových vyhledávačích.
  • Nadpisy na webových stránkách lze rozdělit celkem do 6 úrovní.
  • Obal je jediný komunikační kanál, který vidí 100 % spotřebitelů. Jak by měl vypadat?
  • Faktory, které mají vliv na dohledatelnost webu, ale nenachází se na něm.
  • Reklamní formát, který není závislý na internetu.
  • Označení pro veškeré marketingové aktivity v online prostředí (na internetu).
  • Venkovní reklama
  • Krátký úvod článku, jehož smyslem je upoutat pozornost čtenáře a naznačit, o čem článek bude.
  • PNO
    Podíl nákladů na obratu v procentech,
  • Zvukový záznam umístěný na internetu v některé z online platforem.
  • Podpora prodeje je jedním z nástrojů komunikačního mixu. Jedná se o krátkodobý stimul, jehož cílem je zvýšit prodeje určitého výrobku nebo služby.
  • Reklama, která využívá podprahových signálů k propagaci.
  • Vyskakovací upozornění na webu.
  • Model pěti sil je jedním ze základních nástrojů pro analýzu konkurenčního prostředí společnosti a jejího strategického řízení. Cílem modelu je odvodit sílu konkurence v analyzovaném odvětví, a tak i její ziskovost.
  • Point Of Sale (POS)/Point Of Purchase (POP) - marketing v místě provozovny.
  • PPA
    Pay per Action (platba za akci).
  • PR
    Public relations - vztahy (firmy apod.) s veřejností.
  • Komplexní přístup pro budování značky
  • PR článek znamená placený redakční článek. Jedná se o český výraz, PR zde neznamená public relations.
  • Reklamní oznámení zejména na mobilních zařízeních.
  • Vlastní rádia Kiss, Country rádio, Rádio Beat, Signál Radio, Radio Spin, Rádio 1.
  • Zde myšleno jako trh s reklamou v rádiích. V ČR je relativně stabilní. Dříve byl samostatný, dnes bývá spojený s online prostorem i televizí (např. Prima TV).
  • Funkce na Instagramu. Umožňuje sdílet krátká videa i s hudbou.
  • Propagace - výrobku, služby, myšlenky, firmy... Může být placená i neplacená.
  • Prostor webových vyhledávačů pro zobrazení textové reklamy.
  • Organizovaná série marketingových aktivit.
  • Výrobek pro propagaci s logem firmy (nebo ve firemních barvách).
  • Cílené zobrazování reklamy lidem, kteří již navštívili web.
  • Proces udržování stávajících zákazníků.
1 2





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost