Blog



Co je blog a jak ho využít v marketingu?

Obecně můžeme říci, že blog je forma webu ať už s osobními názory, úvahami, radami, tak s odbornými články z různých oborů. Dříve byly rozšířené převážně osobní blogy, kde autoři publikovali své zážitky, názory či pocity. Prostřednictvím zveřejňování relevantního obsahu můžete propagovat vaši firmu. Užitečný obsah na blogu totiž přitáhne pozornost vyhledávačů a cílové skupiny, kterou dané téma zajímá.

Zaměřte se na zveřejňování témat z oboru vašeho podnikání a zamyslete se nad tím, co vaši zákazníci hledají, jaké mají problémy a s čím jim můžete poradit. Zkrátka je potřeba, abyste měli jasno ve své cílové skupině. Pokud poskytnete odpovědi na otázky vašeho publika, ocení vás i vyhledávače, protože ty se snaží o nalezení těch nejlepších odpovědí na dotazy svých uživatelů. Kvalitní blog vám tedy pomůže s lepší dohledatelností vašeho webu.

Skvělou možností vlastní propagace je využití cizích blogů. Například – pokud propagujete zábavní park, můžete poprosit nějakou maminku, která má populární blog, zda by vám nenapsala recenzi. Výměnou za lístky, samozřejmě. Další možností je opačný přístup – nabídnout svůj článek na cizí blog. Když budete prodávat kola, zajímavý článek o cyklistických trasách vám možná rád přidá na svůj blog nějaký cyklista. A marketingová agentura může vést blog o marketingu nebo třeba blog o grafice a kreativě.

Blog je také důležitý pro budování vztahu se zákazníkem. Většina potenciálních zákazníků totiž hledá odpověď na svou potřebu, nenakupuje ihned a potřebuje si k vám vybudovat důvěru. Právě díky pravidelně publikovanému obsahu na blogu se s vámi setká opakovaně. A po několikátém kontaktu se stane snáze vaším zákazníkem.

Jak by měl firemní blog vypadat?

Firemní blog má svá specifika. Měl by se totiž týkat firmy, produktů či služby, kterou nabízíte, ale zároveň by neměl působit jako reklama. Měl by vždy přinášet zajímavé a podstatné informace. Blog by tedy měl být: 
  • Zajímavý – zní to jako klišé, ale pokud nebudete mít zajímavá témata, nikdo blog číst nebude.
  • Vtipný – není to nutné, ale vždy je lepší udržet čtenáře ve střehu vtipem.
  • Nesmí být násilně propagační – pokud bude z vašeho článku naprosto jasné, že chcete jen něco prodat, čtenáři to neocení.
  • Důležité, zajímavé či vtipné věci by měly být co nejvíc nahoře. Většina čtenářů nečte celé články. Pokud bude začátek zajímavý či vtipný, máte vyšší šanci, že si ho přečtou do konce.
  • Články by měly obsahovat prodejní argumenty (USP).
  • Neměl by být příliš dlouhý.
  • Měl by využívat analýzu klíčových slov.

Rady a tipy jak psát firemní blog

Jak psát firemní blog?
  • Analyzujte návštěvnost vašeho blogu – (Google Analytics a Google Search Console).
  • Psaní poutavých textů není snadnou záležitostí, doporučujeme proto využít služeb copywritera.
  • Zaměřte se na nadpis – pokud nadpis nezaujme, potenciální zákazník nejpravděpodobněji vaši stránku nenavštíví.
  • Používejte vizuály – texty prokládejte grafy, obrázky, videi, které pomohou k dovysvětlení rozebíraného tématu.
  • Čtěte si komentáře a odpovídejte na ně, udržujete tak kontakt se zákazníky.
  • Aktualizujte starý obsah – upravujte zastaralé a neaktuální informace u starších článků.
  • Pište o novinkách – sledujte, co se ve vašem oboru děje nového a informujte o tom.
  • Své příspěvky zveřejňujte i na LinkedIn – příliš mnoho uživatelů zde nesdílí užitečné a zajímavé informace, proto toho využijte.
  • Sdílejte na sociálních sítích – nejpodstatnější informace, rady a tipy z vašeho blogu sdílejte i na své sociální sítě. Díky tomu se vám podaří přivést uživatele ze sociálních sítí na svůj web. Příspěvky můžete podpořit placenou propagací.
  • Newslettery – pokud rozesíláte newslettery, netvořte je jen jako prodejní letáky, ale posílejte i upozornění na nejnovější článek na webu.

Proč mít firemní blog?

Odpověď je jednoduchá. SEO. Váš web bude dohledatelnější, pokud nabídnete čtenářům zajímavé články. Vyhledají vás tak snáze na témata, která popisujete ve vašem blogu či slovníku. Blog můžete lehce využít na linkbuilding, budování zpětných odkazů. Díky tomu bude váš web opět více vidět, chce to jen využít správných anchore textů, titlů odkazů a příbuznosti témat blogu s vaším podnikáním. 

V rámci nákupního cyklu STDC můžete klientům (a potenciálním klientům) nabídnout hodnotný obsah. I pro fázi Care (starost o klienta). Např. tipy a rady pro použití výrobku, který u vás zakoupil apod. Na blog může odkazovat např. váš YouTube kanál a z blogu zase můžete poukazovat na videa, která jste na toto téma natočili. Zkrátka - možností využití je hodně.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost