Emailing
Email marketing
Emailing je přímý komunikační marketingový nástroj sloužící k vytvoření vztahu mezi firmou a zákazníkem. Patří k mezi levnější kanály, které dokáží rychle a jednoduše informovat zákazníka. Může sloužit k prodejní komunikaci slevy, výprodeje, uvedení produktu na trh a jeho přednostní nákup. Také je často využíván k vytvoření důvěry zákazníka k brandu nebo k obeznámení s vizí a hodnotami firmy.
K efektivnímu email marketingu patří i vhodná databáze zákazníků, kteří budou aktivně reagovat na tuto komunikaci. Tato databáze se skládá z registrovaných zákazníků nebo návštěvníků webových stránek, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Emailové kampaně jsou pro mnoho oborů klíčové. Některým eshopům tvoří většinu tržeb. Kampaně zpravidla navrhuje, realizuje i vyhodnocuje marketingová agentura nebo specialista na email marketing.
K efektivnímu email marketingu patří i vhodná databáze zákazníků, kteří budou aktivně reagovat na tuto komunikaci. Tato databáze se skládá z registrovaných zákazníků nebo návštěvníků webových stránek, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Emailové kampaně jsou pro mnoho oborů klíčové. Některým eshopům tvoří většinu tržeb. Kampaně zpravidla navrhuje, realizuje i vyhodnocuje marketingová agentura nebo specialista na email marketing.
Jak udělat úspěšnou emailovou kampaň?
Základem je mít dobře nastavené rozesílání emailů a vhodně vytvořená databáze klientů. Nechcete nabízet emailem slevu na zboží někomu, kdo ho včera koupil za plnou cenu. Tomu se vyvarujete jen vhodně tvořenou databází. Ta musí být živá - musí se s ní pracovat. Dalším bodem úspěchu je psát email co nejosobněji. Opět zde poslouží jak databáze (posledně jste si u nás koupili produkt XY) a samozřejmě oslovení jménem. Kvalitnější nástroje umí dobře skloňovat většinu jmen.
Říká se, že klíčový je i předmět emailu, protože ten rozhoduje o tom, kolik lidí si jej přečte. Email marketing je velice vhodným nástrojem pro výprodeje a slevy, v některých oblastech pak i pro seznámení vašich zákazníků s novými produkty. Součástí úspěšné kampaně musí být kvalitní vyhodnocení.
Každopádně - texty úspěšného emailu by měl napsat copywriter. Email by měl být bez pravopisných chyb, být napsán čtivě a graficky být jednoduchý.
Říká se, že klíčový je i předmět emailu, protože ten rozhoduje o tom, kolik lidí si jej přečte. Email marketing je velice vhodným nástrojem pro výprodeje a slevy, v některých oblastech pak i pro seznámení vašich zákazníků s novými produkty. Součástí úspěšné kampaně musí být kvalitní vyhodnocení.
Každopádně - texty úspěšného emailu by měl napsat copywriter. Email by měl být bez pravopisných chyb, být napsán čtivě a graficky být jednoduchý.
Který program pro email marketing vybrat?
Nebudeme tu nikomu dělat reklamu, proto jen krátce. Důležité je, aby byl vhodný pro český trh. Další věci jsou možnosti nastavení xyz věcí, které vás napadnou. Porovnejte proto co nejvíce programů pro emailing, je možné, že zjistíte, že mnohem lepší program stojí jen o pár stokorun více. A to se přeci vyplatí. Email marketing může některým eshopům vygenerovat i většinu tržeb.
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.