Event Marketing



marketing akcí

Event Marketing neboli „marketing akcí“ - jeho úkolem je budovat vztahy za využití nevšedních zážitku s obchodními partnery nebo zaměstnanci. Často souvisí s teambuildingovými aktivitami. Event, v překladu událost, je důležitým marketingovým nástrojem, který je spojen s určitým prožitkem. Tento zážitek často vede k upevnění vztahu a důvěry se zákazníkem. Event marketing je hlavně o prezentaci bud produktu nebo služby nebo hodnoty a vize firmy. Událost je úzce spojena s PR.

Cílem je, aby ovlivňovaný zákazník zkusil nabízený produkt/službu a mohl tuto zkušenost dále předávat a komunikovat. Jedná se o nevšední nástroj, který nejen že ukáže zákazníkovi vlastnosti produktu, ale i prohlubuje jeho vztah ke značce, a proto jej můžeme využít jak v B2B tak v B2C komunikacích.

Eventy mohou být pouze pro zvané s motivací pro ovlivnění stávajících zákazníků, panterů, ale i zcela veřejné s cílem zisku nových zákazníků a klientů. Pořádání eventů se věnují specializované eventové agentury a někdy i marketingové agentury.


Propagace eventových akcí

Pro propagaci eventových akcí zaměřených na stávající klienty je velmi vhodné využít email marketing. Newsletter informující o akci (nebo přímo pozvánka na akci) je jasné a stručné sdělení. Časté je také vytvoření video pozvánky, která se zpravidla dává na firemní YouTube a sociální sítě. Samotná tvorba videa nemusí být nikterak drahá, zejména, pokud vás vaši zákazníci mají rádi (jste love brand) a ihned vás poznají. 

Další možností je vytvoření události na Facebooku a samozřejmě placená propagace pomocí PPC reklam. Některé firmy stále využívají při zvaní na akce promotérek, které rozdávají letáčky. I toto může být v některých specifických případech velmi úspěšné. 

Často se také využívá k propagaci akce nějaké místní rádio. Vytvořený rádiový spot pak musí obsahovat všechny důležité informace (datum, místo, zda můžu přijít bez registrace apod.).


Na co nezapomenout? 

Zejména, pokud děláte event pro své VIP klienty, určitě pro ně připravte alespoň malý dárek, který dostanou na odchodu. Nedělejte event příliš prodejní. Běžně se eventy spojují se zajímavými přednáškami, občerstvením nebo zábavou.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost