Konverzní trychtýř



Dokončení konverze

Konverzní trychtýř znamená dokončení konverze návštěvníkem vašeho webu. V průběhu nákupního cyklu většina zákazníků nákup nedokončí. Postupně odpadávají v různých fázích, což se graficky často zobrazuje jako trychtýř (proto tento název, v angličtině conversion funnel). Cesta k dokončení konverze má několik fází (nejčastěji se udávají čtyři). 
  • Návštěva vstupní stránky (u reklamy se často nazývá Landing page, tedy stránka, která je vytvořena právě pro konkrétní konverzi). 
  • Zvažování a upřesňování (prohlížení produktu, pročtení parametrů výrobku...).
  • Vložení do nákupního košíku.
  • Nákup.
Podle poměru a počtu zákazníků, kteří nákup nedokončí, hledáme chybu v nákupním cyklu.
  • Landing page (složitost stránky, nepřehlednost, přivedení na jiný produkt, než na který vedla reklama...).
  • Popis výrobku (nesprávně umístněné nebo zcela chybějící prodejní argumenty, tzv. USP = Unique Selling Proposition), neprofesionální fotky... 
  • Vložení do nákupního košíku (musí jít lehce, akční tlačítko apod.). 
  • Nákup (často cena dopravy nebo doba dodání zboží). 
Marketingový konverzní trychtýř.
Jak využít konverzní trychtýř ve prospěch vašeho eshopu?

Marketingová podpora u konverzního trychtýře

Snažte se jednotlivé části nákupního cyklu zjednodušit. Sledujte chování zákazníků na stránkách, používejte marketingové analytické nástroje (Google Analytics nebo Google Search Console jsou zdarma). V jednotlivých fázích jim zkuste nabídnout důvod, proč by měli pokračovat. Nemusí to nutně být sleva nebo doprava zdarma. Některé firmy využívají zákaznický program, jiné dávají zdarma dáreček, další dávají peníze na dobročinnost. A co byste měli nabídnout vy? To záleží na vaší cílové skupině. 

Kde se ještě dá využít konverzní trychtýř?

Na začátku jsme psali, že konverzní trychtýř je pojem pro eshopy. Pravda ale je, že se využívá jak pro klasické weby, tak v offline prostředí. U nákupního centra můžete stejným způsobem měřit konverze nákupu. Počet lidí, kteří vešli do nákupního centra, počet lidí, kteří navštíví konkrétní obchod, počet lidí, kteří si prohlíží konkrétní výrobek a konečný počet jeho nákupů. Zvolte vhodnou marketingovou strategii, abyste zvýšili počet lidí, kteří projdou nákupním trychtýřem. Reklamní agentury někdy reportují procenta konverzního trychtýře (poměr lidí, kteří prošli jednotlivými fázemi).

Možná úskalí konverzního trychtýře

  • Nastavení analytiky je něco, co se často odráží ve špatném hodnocení kampaní a tudíž i hodnocení poměrů konverzního trychtýře. Kontrolujte v pravidelných intervalech měření. 
  • Nastavení landing page tak, aby byla skutečně prodejní. Mnoho stránek je super krásných a designových, ale neprodávají. Umístění různých výzev k akci může výrazně navýšit procento nákupů vašeho konverzního trychtýře. 





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost