OOH - Out Of Home
VENKOVNÍ REKLAMA
OOH (out of home) – venkovní reklama je soubor reklamních forem neboli propagačních prostředků, které jsou umístěny na místech s vysokou frekvencí shromažďování veřejnosti. Lze ji rozdělit podle mobility na pohyblivé a stabilní. Za pohyblivé reklamy je označována veřejná doprava (letecká, železniční, lodní, městská). Mezi stabilní reklamní plochy se řadí billboardy, bigboardy, reklamní panely, citylighty, bannery, transparenty, reklamní lavičky, světelné reklamy a další. Venkovní reklama pochopitelně patří mezi offline reklamu.
Mnoho venkovních reklam neplní dobře svůj účel, je vhodné popřemýšlet nad ideálním místem, formou samotné reklamy i cílem, který by tato reklama měla plnit. S umístěním venkovní reklamy, grafikou či vyhodnocením pomáhají marketingové a reklamní agentury, s grafikou na ně zase grafická studia.
Mnoho venkovních reklam neplní dobře svůj účel, je vhodné popřemýšlet nad ideálním místem, formou samotné reklamy i cílem, který by tato reklama měla plnit. S umístěním venkovní reklamy, grafikou či vyhodnocením pomáhají marketingové a reklamní agentury, s grafikou na ně zase grafická studia.
Kdy zařadit venkovní reklamu?
Venkovní reklamu doporučujeme zařadit pro drtivou většinu služeb i produktů, zejména, pokud máte větší marketingový rozpočet. Nejprve si udělejte marketingovou mapu vašich potenciálních zákazníků, na základě mapy vytvořte marketingový plán, díky kterému bude vaše reklama synergická. I když se venkovní reklama vyhodnocuje hůř než online, není to nemožné. Dá se sledovat např. návštěvnost stránek v období, kdy máte venkovní reklamu, slova z bannerů jako vyhledávací dotazy v Google Search Consoli nebo prostě porovnat tržby za období před, během a po. Tradičně se pak počítá něco jako "potenciál" reklamy (kolik lidí cca projde denně, týdně apod. místem, kde vaše reklama je).
Rady a tipy pro venkovní reklamu
Někdy se využívají na venkovní reklamě QR kódy, které odkazují na konkrétní stránku (landing page). Jindy se umísťují slevové kódy, kdy metrikou je počet využitých slevových k´ódů. Pokud chcete na vekovní reklamu dávat fotky produktů, nechte si udělat kvalitnější fotografie. U velkých formátů vynikne každá drobná chyba. Počítejte také s tím, že venkovní reklama se hůře mění (např. při vyprodání zboží nebo změně jeho ceny). Dobrou volbou může být umístit na bannery také reklamní slogan. Na vaši offline reklamu by měly navazovat další kampaně i online reklama.
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.