PPA
Pay per Action
PPA neboli Pay Per Action, česky "platba za akci" nebo také "platba za výkon". Je to jedna z možností platby za reklamu. Zadavatel platí až v okamžiku, kdy uživatel provede stanovenou akci na webu. Tento model platby se využívá ve výkonnostním marketingu. Někdy bývá PPA model nazýván jako affiliate marketing nebo se udává "CPA" (Cost Per Action - cena za akci), i když ani jedno není přímo synonymum PPA. U affiliate marketingu bývá odměna zpravidla v rámci procent z nákupu, ale je možná i za jinou akci. Nejčastěji se s tímto pojmem setkáváme u PPC reklamy.
Akcí (konverzí) na webu může být mnoho. Například:
Pro úplnost je nutné napsat, že se výjimečně může mluvit i v rámci offline marketingu, kdy platíte např. za vyplnění dotazníku na ulici např. v rámci marketingového výzkumu.
Akcí (konverzí) na webu může být mnoho. Například:
- Přihlášení k odběru emailu,
- nákup,
- zavolání na telefon uvedený na webu,
- napsání emailu,
- vypsání objednávkového nebo kontaktního formuláře,
- registrace,
- stáhnutí návodu.
Pro úplnost je nutné napsat, že se výjimečně může mluvit i v rámci offline marketingu, kdy platíte např. za vyplnění dotazníku na ulici např. v rámci marketingového výzkumu.
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.