Push notifikace



Co je Push notifikace?

Push notifikace mají podobu krátkých sdělení ve formě “vyskakujících“ upozornění na displejích mobilů či počítačů. Většinou obsahuje push notifikace nadpis, krátký text a obrázek (fotku). Účelem push notifikací je okamžitý vliv sdělení a následného zapojení zákazníka do požadované akce. Aby se push notifikace mohla zobrazit (ať už na telefonu nebo PC), musí ji nejprve uživatel povolit. Toto udělá většinou přímo na webové stránce. Nejčastěji firmy komunikují push notifikacemi chystané události, novinky, slevy, výprodeje nebo upozornění na změny.


Vzhled Push notifikací

A jak push notifikace vypadají? Jak jsme již psali v úvodu - obsahují titulek sdělení, samotné sdělení, obrázek nebo emotikon, popřípadě i odkaz nebo tlačítko směrující na požadovanou stránku. Kliknutí na push notifikaci vás pak přesměruje na konkrétní webovou stránku (landing page). Push notifikace mohou být doprovázeny zvukem, což zpravidla zaručuje okamžité získání pozornosti uživatelů.


Využití Push notifikací

Většina z nás je zvyklá na push notifikace nemarketingového typu, například bezpečnostní upozornění, upozornění o změně jízdy vlaku či letu nebo notifikace o nejnovějších zpravodajských událostech. Push notifikace jsou ale i silným marketingovým nástrojem, možná právě proto, že jsme na ně zvyklí u téměř každé aplikace na telefonu. Využívá je řada firem. 

Tlačítko k povolení Push notifikací
Povolení Push notifikací může mít více podob.


Marketingové využití Push notifikací

Push notifikace mají potenciál zvyšovat tržby a udržovat stávající zákazníky. Kliknutí na push notifikaci je možné sledovat a následně vyhodnocovat míru uživatelského zapojení. Pokud si zákazník něco zapomene v košíku, push notifikace ho může upozornit, že se blíží expirační doba košíku a je vhodné, aby nakoupil. Také může sloužit pro znovu zaujetí konzumenta po předchozím nákupu nebo zvýšení povědomí o značce. Vše je jen o správném nastavení a následném využití. 


Jak na Push notifikace?

Je logické, že lidé raději dostávají notifikace o důležitých událostech a nezapnou si v prohlížeči nebo aplikaci notifikace u všech poskytovatelů. Proto je důležité, aby vaše značka komunikovala skrze push notifikace promyšleně, cíleně a nenásilně. Lidé se push notifikací rychle přesytí, proto je nutné postupovat opatrně. Dejte si pozor na to, abyste komunikovali sdělení těm správným lidem ve správném čase a zákazníky nezahlcovali nechtěným obsahem. Neodoporučujeme je rozesílat často. Pamatujte, přinášet hodnotu lidem je základem každé úspěšné marketingové komunikace. A pokud komunikaci nastavíte dobře, odměnou vám mohou být i zvýšené CTR, povědomí o značce a, pokud se zadaří, i tržby.

Základem je tedy správně nastavená notifikace a její propojení s analytickými nástroji. To většinou dělá zkušený analytik na začátku. Push notifikace umožňuje řada různých nástrojů (např. Sendio). Po správném nastavení si můžete push notifikace jednoduše sestavovat a posílat sami, nebo můžete využít služeb marketingové agentury.


Zařazení Push notifikace do plánu

Ke každé kampani je vždy důležité mít cíle. Totéž platí i pro marketingové plánování push notifikací. Stanovte si cíle (to je nejpodstatnější), KPI k jednotlivým cílům, a následně vše poctivě vyhodnocujte a optimalizujte. 





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost