Rádiový trh
jak vypadá rozhlasový trh v čr?
Rádiový trh je v ČR relativně stabilní. Mezi hlavní vysílatele na rozhlasovém trhu patří Český rozhlas, Media Bohemia, Active radio, Londa a Media club. Ostatní mají nižší podíl. Poslechovost jednotlivých stanic bývá pravidelně zkoumána a výsledky zveřejňovány. Reklama v rádiu bývá využívána v prvé řadě k šíření povědomí o značce. Většinou řadíme rádia do offline reklam, i když některá rádia mají i vysokou poslechovost online.
Soukromé (komerční) vysílání v ČR začalo krátce po revoluci, v roce 1990. Tehdy Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila prvních 15 licencí k šíření privátního rozhlasového signálu. Rádia jsou podle zákona dvojího typu.
Soukromé (komerční) vysílání v ČR začalo krátce po revoluci, v roce 1990. Tehdy Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila prvních 15 licencí k šíření privátního rozhlasového signálu. Rádia jsou podle zákona dvojího typu.
- Veřejnoprávní - tato jsou reprezentována 8 celoplošnými stanicemi a 14 regionálními studii.
- Soukromá - v současné době je v ČR asi 60 rádií vysílajících s licencí, 2 celoplošná (Frekvence 1, Impuls), Evropa 2 (celoplošná programová síť). Ostatní jsou regionální a lokální stanice.
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.