Reels



Co je Reels a jak funguje?

Reels je funkce na Instagramu, která umožňuje uživatelům vytvořit a sdílet krátká videa s hudbou nebo jinými zvuky. S touto funkcí přišel Instagram v roce 2020 a jednalo se o reakci na vzrůstající popularitu TikToku. Reels se vyznačují krátkým videoobsahem s maximální možnou délkou 90 sekund. Můžete je natáčet přímo v aplikaci Instagram, nebo vkládat z fotogalerie. Zveřejňovat je lze pouze z mobilního zařízení. K úpravě videí můžete využívat různé nástroje, jako jsou filtry, efekty, text, střih, smajlíky a GIFy. Dále máte možnost využití hudby přímo z nabídky Instagramu nebo nahrát svou vlastní.

Reels najdete na profilu uživatelů či na hlavní stránce Instagramu. Pokud chcete objevovat nové Reels, jejich ikona se nachází přímo uprostřed spodní lišty aplikace. Čím více videí budete sledovat, tím více bude jejich obsah personalizovaný – vybíraný přímo pro vás na základě toho, co nejvíce sledujete.

Jak využívat Reels pro propagaci značky?

Reels představují skvělý způsob, jak interagovat se svým publikem a zlepšovat vztahy s potenciálními zákazníky. Značky mohou využít Reels k propagaci svých produktů nebo služeb, ukázat zákulisí svého podnikání nebo vytvořit interaktivní kampaně pro své publikum. Dále můžete vytvářet různé návody z vašeho oboru či představit vaše zaměstnance.

Zatímco s pevnými posty či stories je bez placené propagace velmi těžké oslovit nové uživatele, s dobrými Reels se vám to může podařit jednodušeji. Proto je to vhodný akviziční kanál. Podstatné je skloubit produkt či službu s aktuálními trendy. V neposlední řadě Reels umožňují spolupráci s influencery a dalšími uživateli, což napomáhá zvyšovat důvěryhodnost vaší značky. Natáčení videí uživateli (UGC obsah) je také velmi populárním způsobem propagace. 

Rady a tipy pro úspěšnější reels

Možností je mnoho, protože se jedná o více méně klasický videobsah: 
  • Většina lidí nečte popisky videí. Pokud potřebujete zmínit výzvu k akci, nebo jakoukoliv důležitou informaci, zakomponujte ji do samotného videa jak ve zvukové, tak v psané formě. 
  • Procházejte videa ostatních tvůrců. Získáte lepší představu o tom, co ostatní uživatele baví, jaké formáty jsou zrovna oblíbené a načerpáte inspiraci. 
  • Nepřendávejte obsah přímo z Tiktoku do Reels. Přesídlená videa zkrátka nevypadají dobře. Stanovte si svůj originální a vlastní styl, který si budete udržovat. 
  • Ve své tvorbě buďte konzistentní. Reels jsou momentálně nejlepším nástrojem pro růst na Instagramu, a proto se pravidelné přidávání vyplatí.
  • Na rozdíl od Stories vám tvorba Reels zabere mnohem více času. Proto mnoho firem osloví marketingovou agenturu, která se postará o celý proces tvorby videa. 

Propojení Reels v rámci komunikace

Často se u videí zapomíná na brand nebo marketingovou strategii. Firma by měla vystupovat jednotně na všech kanálech, proto se nejprve podívejte na logomanuál. Při plánování marketingových aktivit myslete na témata, která budete komunikovat napříč sítěmi. Jedině synergií více kanálů utvoříte správný komunikační mix. Přehledný plán postů, reels, stories a dalších kampaní (třeba PPC kampaně v Google Ads apod.) vám dá jednoduchý přehled, podle kterého následně můžete postupovat. Pokud natáčíte videa nebo fotíte pro plánovanou kampaň, nezapomeňte udělat pár videí či fotek i na formát, který odpovídá reels, ušetříte si čas a máte pak jednotné materiály, které můžete skvěle komunikovat s potenciálními klienty.

Hlavní výhody formátu Reels

Do reels nenacpete všechno, není to ale ani jejich účelem. Mezi hlavní výhody patří: 
  • Obsah na reels si zpravidla zvládnete (alespoň z větší části) tvořit sami. Nepotřebujete k tomu větší video produkci
  • Obsah se poměrně rychle zapomíná, když vytvoříte něco trapného, zpravidla to prostě zapadne a klienti vám to nebudou dlouho připomínat. 
  • Reels mají poměrně slušné organické dosahy. 
  • Pokud jste tvořiví, dá se tímto formátem vystihnout i složitější téma. 
  • Tvorba reels se dá rychle naučit. Platí zde stejné základy jako u jakéhokoliv jiného natáčení, ale v mnoha případech se dá vše udělat na mobilním telefonu. 
  • Lehce se dá najít inspirace pro obsah (v cizích reels). 
  • Reels se dají sponzorovat.
  • Obsah z Reels se dá vložit na TikTok, Facebook nebo YouTube Shorts.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost