Sponzoring pořadu
exluzivní charakter spolupráce
Spojení zadavatele reklamy s hodnotami např. rozhlasové nebo televizní stanice nebo konkrétního pořadu, který stanice vysílá. Sponozoring pořadů může mít exkluzivní charakter a může velice rychle výrazně zvýšit povědomí o značce. Spojení se sponzoringem různých velkých akcí a sportovních utkání ukazuje značku jako podporovatele dané věci a vylepšuje tak jeho PR.
Pro koho je vhodné být sponzorem pořadu?
Obecně se dá říct, že je toto vhodné spíš pro větší firmy. Být sponzor pořadu bývá relativně drahá věc, navíc jednorázový sponzoring zpravidla není moc vidět. Sponzoring má hlavně vliv na zlepšení brandu a jeho viditelnosti. Vyplatit se vám může zejména v případě, kdy víte, že daný pořad skutečně poslouchá (vidí) vaše cílová skupina. Pokud budete sponzorovat pořad o vaření a prodáváte hrnce, je to rozhodně lepší, než kdybyste prodávali třeba boty.
Nejčastější chyby sponzoringu pořadů
Mezi nejčastější chyby patří:
- Produkt sponzora nijak nesouvisí s pořadem.
- Sponzoring běží příliš krátkou dobu na to, aby si lidé zapamatovali brand.
- Očekávání zvýšení prodejů. Ne, branding (a tím i sponzoring pořadu) vám z krátkodobého hlediska rozhodně nepřinese zvýšení tržeb. Jedná se o středně až dlouhodobou investici, která se v menším množství či kratším čase v podstatě nemůže vyplatit.
- Chcete říct víc, než vám umožní prostor - sponzoring je opravdu jen o visibilitě. Více než claim nebo velmi krátké sdělení nepoužívejte.
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.