Stories
Co je Stories?
Instagram Stories (Příběhy na Instagramu a Facebooku) jsou funkcí, která umožňuje uživatelům sdílet okamžité a krátkodobé obsahy na svých účtech na Instagramu. Tyto příspěvky jsou k dispozici pouze 24 hodin a poté se automaticky odstraní. Uživatelé mohou tímto způsobem sdílet různé fotografie a videa, která lze upravovat pomocí nejrůznějších filtrů, textových poznámek, smajlíků, GIFů a podobně. Díky tomu, že stories vidí v podstatě jen vaši sledující, nejedná se o akviziční kanál, ale zpravidla bývá využíván k retenční reklamě.
Kde Instagram stories najdete?
Příběhy se nacházejí na hlavní stránce v horní části aplikace. Zde uvidíte profilové obrázky s barevným kroužkem okolo. Toto barevné označení znamená, že daný profil obsahuje stories, které jste ještě neviděli. Vždy se vám budou ukazovat pouze profily, které sledujete. Po shlédnutí stories jednoho profilu se vám automaticky ukáže stories dalšího uživatele.
Jak můžete využít Stories k propagaci vaší značky?
Pro firmy jsou stories ideálním způsobem, jak prohlubovat vztah se svými sledujícími, a tedy i potenciálními zákazníky. Stories představují způsob, kterým můžete se sledujícími navazovat osobitější kontakt. Můžete zde například odpovídat na otázky, dávat různé rady a tipy či ukazovat vaše produkty a pohled do zákulisí výroby. Stories navíc nabízí mnoho interaktivních prvků jako anketní otázky, hlasování nebo přidání odkazů na webové stránky. To vše zvyšuje zapojení a interakci publika s konkrétní značkou.
Využívejte přehledy
V přehledech na Instagramu nenajdete pouze statistiky o svých příspěvcích, ale také o stories. Sledovat můžete nejen počet shlédnutí vašeho příběhu, ale také interakce jako dosah, kliknutí na obsah, kliknutí na další příběh či odchod z vašeho příběhu. Instagram navíc nabízí vytvoření reportů, kde můžete přehledně vidět, jakému obsahu se daří nejvíce.
Kromě Instagramu využívají příběhy i jiné sociální sítě jako například Facebook, YouTube či Snapchat, který přišel s tímto formátem jako první. YouTube nabízí tzv. YouTube Shorts.
Kromě Instagramu využívají příběhy i jiné sociální sítě jako například Facebook, YouTube či Snapchat, který přišel s tímto formátem jako první. YouTube nabízí tzv. YouTube Shorts.
Rady a tipy pro tvorbu Stories
- Využívejte označení polohy. Instagram vaše story zařadí k ostatním pod záložku Místa v sekci Objevovat.
- Označujte ostatní instagramové účty. Díky tomu dostanou označené účty upozornění a mohou si váš příběh sdílet na svém profilu.
- Využívejte ankety, kvízy či možnost pokládání otázek.
- Vyvářejte koláže. Instagram umožňuje rozložení až šesti fotek na obrazovce.
- Lze využít i funkce natáčení videa bez držení tlačítka.
- Natáčejte živá vysílání, díky kterým můžete se sledujícími komunikovat v reálném čase.
- Důležité stories si vkládejte do výběrů, které se budou ukazovat na vašem profilu, dokud je neodeberete. Výběry zkuste graficky sjednotit s vaším IG účtem a logem.
- Propojte si profil s Facebookem a sdílejte stories na obou platformách.
- Mějte brandově propojené příspěvky, stories, reels, web - zkrátka vše, co váš klient může vidět.
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.