Title
Co je Title stránky a k čemu slouží?
Titulek (title) stránky je krátký text, který říká uživatelům o čem stránka je a láká je k prokliku. Zapisuje se značkou <title>Text titulku<title>. Jedná se o jeden z klíčových on-page SEO faktorů, na základě kterých vyhodnocují vyhledávače relevantnost webu pro vyhledávací dotaz. Na vyhledávací stránce (třeba Googlu apod.) vidíte title nad popiskem (meta description). Title se zobrazuje také nahoře v prohlížeči. Každá stránka může obsahovat pouze jeden titulek, měl by být pro každou stránku jedinečný. Pokud titulek chybí, vyhledávače místo něj vyberou nějakou část textu z webu, o které předpokládají, že nejlépe vystihuje, co je na stránce. Totéž platí, pokud si vyhledávač myslí, že váš title neodpovídá obsahu stránky.
Jak má správný title vypadat?
Titulek by měl obsahovat klíčová slova pro danou stránku a mít délku kolem 55 znaků, aby se kompletně zobrazoval na jakýmkoliv desktopovém či mobilním zařízení. Délka zobrazeného titulku se počítá v pixelech, nedá sa proto napevno určit počet znaků. Pamatujte ale, že kromě “odseknutí“ titulků delších než cca 70 znaků je může Google i úplně přepsat. Tak jako před všemi změnami prvků na webu, i při vytváření nebo úpravě titulků byste si měli udělat analýzu klíčových slov.
Titulek každé stránky by měl být unikátní a zajímavý. Každý on-page faktor je příležitostí k použití různých klíčových slov a možností zobrazovat se uživatelům na širokou škálu vyhledávacích dotazů. Stejné titulky na více stránkách mohou také zmást algoritmus Google, což může mít za následek nižší ranking webu. Dejte si záležet na specifičnosti titulků. Pokud vytváříte titulek stránky s nočními stolky, nenazvěte ho genericky “dřevěný nábytek“. Uživatelé si mohou myslet, že na stránce se nenachází to, co hledají a vyhledávače poznají, že tam je něco jiného. Vyhněte se přílišnému zahlcení titulků klíčovými slovy – zpravidla stačí zaměřit se na jedno až dvě klíčová slova na jeden titulek. Hlavní klíčové slovo, na které se chcete zaměřit, uveďte v titulku jako první – Google odvozuje důležitost slov od jejich pořadí. Není na škodu (pokud se vejde) zahrnout do titulku i název brandu nebo unikátní prodejní argument.
Titulek každé stránky by měl být unikátní a zajímavý. Každý on-page faktor je příležitostí k použití různých klíčových slov a možností zobrazovat se uživatelům na širokou škálu vyhledávacích dotazů. Stejné titulky na více stránkách mohou také zmást algoritmus Google, což může mít za následek nižší ranking webu. Dejte si záležet na specifičnosti titulků. Pokud vytváříte titulek stránky s nočními stolky, nenazvěte ho genericky “dřevěný nábytek“. Uživatelé si mohou myslet, že na stránce se nenachází to, co hledají a vyhledávače poznají, že tam je něco jiného. Vyhněte se přílišnému zahlcení titulků klíčovými slovy – zpravidla stačí zaměřit se na jedno až dvě klíčová slova na jeden titulek. Hlavní klíčové slovo, na které se chcete zaměřit, uveďte v titulku jako první – Google odvozuje důležitost slov od jejich pořadí. Není na škodu (pokud se vejde) zahrnout do titulku i název brandu nebo unikátní prodejní argument.
KDE a jak SE TITULKY ZOBRAZUJÍ?
Titulky stránek se zobrazují na různých místech:
- Ve výsledcích vyhledávání. Jestli je váš web relevantní pro hledajícího uživatele, titulek stránky se zobrazí po zadání vyhledávacího dotazu ve výsledcích vyhledávání.
- V záložkách stránek. Dalším důležitým místem pro zobrazení titulku jsou záložky stránek ve vyhledávačích. Unikátní favicon a titulek stránky jsou mimořádně důležité pro snadnou navigaci uživatele mezi záložkami, zejména pokud má otevřených vícero záložek. Zajímavým titulkem a snadno identifikovatelným faviconem můžete předejít ztrátě vašeho webu v záplavě záložek a nepřijít o potenciální zákazníky.
- V náhledech linků. Náhledy linků s titulkem stránky se objevují v příspěvcích na sociálních sítích, nebo při sdílení stránky v chatovacích aplikacích. V případě dobrého titulku by adresáti zprávy měli být schopni okamžitě identifikovat o čem stránka je. Do náhledů linků se vejde méně znaků než například do výsledků vyhledávání. Je proto důležité hned prvním slovem nebo dvěma vyjádřit o čem stránka je.
Plánujte klíčová slova!
Mějte dopředu plán toho, na která konkrétní klíčová slova má být která stránka vidět. Title pak pište hlavně na základě tohoto plánu. Nebojte se testovat a měřit. Dobrým pomocníkem je zejména Google Search Console. Pokud si nevíte rady, samozřejmě se obraťte na marketingovou agenturu, která se SEO zabývá.
SHRNUTÍ
Titulky stránek jsou mimořádně důležitým prvkem pro Google i uživatele. Jedná se o jeden z nejdůležitějších on-page faktorů, na základě kterého Google přiděluje stránkám pozice ve vyhledávání. Dobré titulky jsou naprosto zásadní při rozhodování uživatele jestli stránku navštívit nebo ne. Na jejich kvalitě byste si proto rozhodně měli nechat záležet. Titulek by měl být unikátní pro každou stránku a dosahovat délky kolem 55 znaků. Měl by být co nejvíc specifický a obsahovat vybraná klíčová slova, pozor ale na přílišné zahlcení klíčovými slovy. Zpravidla vám bude stačit jedno nebo dvě klíčová slova na jeden titulek. Titulky se zobrazují na různých místech – najdete je ve výsledcích vyhledávání, v záložkách stránek nebo v náhledech linků při sdílení na sociálních sítích nebo v chatovacích aplikacích.
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.