Vlog
Jak využít vlog pro propagaci firmy?
Vlog je zkrácené vyjádření pro video blog. Jedná se tedy o web, kde se místo textu, který je známý z blogu, objevuje video obsah. Pro zveřejňování vlogů se nejčastěji využívá YouTube nebo třeba Vimeo. Vlog je u uživatelů velmi oblíbený, a to zejména díky své snadné dostupnosti a nenáročnosti konzumace ze strany diváků. Jedná se o velmi dobrý nástroj pro propagaci firmy či výrobku. Témata a způsob zpracování vlogů mohou být prakticky jakákoliv, a proto existuje mnoho forem, jak je můžete využít pro propagaci, například:
Rady a tipy:
- Instruktážní videa a videonávody ke konkrétním produktům. Alza měla skvělou kampaň např. na Lego Mindstorms. Učili v ní, jak programovat tyto roboty.
- Tipy a rady pro cílovou skupinu. Zde lze využít i Product Placementu.
- Spolupráce s vlogery – nemusíte využívat vlastní vlog. Na propagaci hraček lze využít vlogerů, které sledují děti.
- Humorná videa – důležité propojit s produktem.
- Shrnutí novinek z oboru. Ideální v IT nebo marketingu např. pro reklamní agentury.
- U cestovní kanceláře to může být cestovatelský vlog, nebo vlog s radami na cestu do konkrétní země apod.
Rady a tipy:
- Kameraman – kvalitní vlog vám může přinést vysoké tržby, vyplatí se proto investovat do služeb profesionálů.
- Titulky – lidé si často pouštějí videa na veřejnosti, a tím pádem i bez zvuku. Díky titulkům u videa déle vydrží a budou mu rozumět i bez zvuku.
- Popisek – do popisku nezapomeňte vložit i odkaz na vaše webové stránky a sociální sítě. Video bude díky popisku lépe dohledatelné a odkazy na sociální sítě vám mohou navýšit počet sledujících těchto sítí. Vložení odkazu na web je klasická praktika linkbuildingu.
- Délka videa – delší videa mají větší šanci na lepší umístění ve vyhledávačích i v doporučených videích.
- Nástroje – dobrým pomocníkem při zpracovávání vlogů může být například VIDIQ nebo Tube Buddy.
Vytvořila společnost PS Works s. r. o.