Vlog



Jak využít vlog pro propagaci firmy?

Vlog je zkrácené vyjádření pro video blog. Jedná se tedy o web, kde se místo textu, který je známý z blogu, objevuje video obsah. Pro zveřejňování vlogů se nejčastěji využívá YouTube nebo třeba Vimeo. Vlog je u uživatelů velmi oblíbený, a to zejména díky své snadné dostupnosti a nenáročnosti konzumace ze strany diváků. Jedná se o velmi dobrý nástroj pro propagaci firmy či výrobku. Témata a způsob zpracování vlogů mohou být prakticky jakákoliv, a proto existuje mnoho forem, jak je můžete využít pro propagaci, například:
  • Instruktážní videa a videonávody ke konkrétním produktům. Alza měla skvělou kampaň např. na Lego Mindstorms. Učili v ní, jak programovat tyto roboty.
  • Tipy a rady pro cílovou skupinu. Zde lze využít i Product Placementu.
  • Spolupráce s vlogery – nemusíte využívat vlastní vlog. Na propagaci hraček lze využít vlogerů, které sledují děti.
  • Humorná videa – důležité propojit s produktem.
  • Shrnutí novinek z oboru. Ideální v IT nebo marketingu např. pro reklamní agentury.
  • U cestovní kanceláře to může být cestovatelský vlog, nebo vlog s radami na cestu do konkrétní země apod.
Než ale začnete s vlogem, nastavte si správně jeho analytiku. Příspěvky plánujte, přemýšlejte i nad časem, kdy se dívá nejvíce vašich potenciálních zákazníků. Texty u videí využívejte pro podporu SEO, jinými slovy – používejte výrazy z analýzy klíčových slov. YouTube dokáže rozeznat slova, která ve videu zazní. Pokud tedy ve videu řeknete: „Dnes vám dám pět tipů, jak investovat“, je pravděpodobné, že YouTube zařadí vaše video mezi doporučený obsah v oblasti investování. Klíčová slova zahrnujte i do popisku videa, kde byste v pár větách měli shrnout, o co ve videu jde. Stejně jako slova ve videu rozezná YouTube i popisky a na základě obsažených klíčových slov určuje pozici videa ve vyhledávání. Dobré je využívat stejné výrazy jako v názvu videa. Klíčová slova určitě nepodceňujte, protože právě z doporučených videí získá váš vlog největší počet zhlédnutí.

Rady a tipy:
  • Kameraman – kvalitní vlog vám může přinést vysoké tržby, vyplatí se proto investovat do služeb profesionálů.
  • Titulky – lidé si často pouštějí videa na veřejnosti, a tím pádem i bez zvuku. Díky titulkům u videa déle vydrží a budou mu rozumět i bez zvuku.
  • Popisek – do popisku nezapomeňte vložit i odkaz na vaše webové stránky a sociální sítě. Video bude díky popisku lépe dohledatelné a odkazy na sociální sítě vám mohou navýšit počet sledujících těchto sítí. Vložení odkazu na web je klasická praktika linkbuildingu
  • Délka videa – delší videa mají větší šanci na lepší umístění ve vyhledávačích i v doporučených videích.
  • Nástroje – dobrým pomocníkem při zpracovávání vlogů může být například VIDIQ nebo Tube Buddy.
Na závěr je nutno říci, že dobře vymyšlený scénář a perfektní kvalita videa k úspěšnému vlogu nestačí – důležitá je i příprava a práce po zveřejnění. Za naší prací stojí analýzy sledovanosti, klíčových slov a zapojení publika. Také provádíme průzkum cílové skupiny, tvoříme marketingovou strategii a mnoho dalšího. S natáčením videí a vlogů pomáhají marketingové a reklamní agentury.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost