Linkbuilding - budování zpětných odkazů



Co je Linkbuilding?

Linkbuilding (někdy psáno link building - budování zpětných odkazů) je činnost, díky které získá váš web odkazy z jiných webů. Google i další vyhledávače hodnotí web podle mnoha faktorů (on-page SEO faktory). Jedním z nich je, jak na váš web odkazují jiné weby. Vychází z jednoduché premisy, že kvalitní obsah lidé sdílí a odkazují na něj. V naší marketingové agentuře se zabýváme každou oblastí SEO, od analýzy klíčových slov či auditu webu až po linkbuilding.


Jak vám linkbuilding může pomoci?

Jsou dva hlavní důvody, proč je dobré linkbuilding nepodceňovat. První je lepší dohledatelnost webu (pokud si vyhledávač myslí, že máte kvalitní obsah, spíše ho ukáže). Druhý je návštěva webu ze samotných zpětných odkazů. Tento faktor bývá občas trošku přeceňovaný, zejména u webů, které link k prodeji nabízí. Dalším důvodem může být prosté šíření brandu. Pokud na vaši firmu narazí potenciální klient v mnoha článcích, patrně vás bude považovat za odborníky v oboru.

Linkbuilding
Linkbuilding zvyšuje dohledatelnost webu díky zpětným odkazům.


Jak se dají zpětné odkazy získat?

Je mnoho způsobů, jak získáme backlinky pro váš web. Získat se dají třeba nákupem, výměnou, z vlastního blogu, z vlastních stránek, microsite, chválením někoho (kdo bude tuto pochvalu chtít sdílet), přispíváním do diskuzních fór, psaním odborných textů, v diplomových či bakalářských pracích, z Wikipedie, prolinkováním vlastního webu či zápisem do internetových katalogů (nedoporučujeme za ně ale platit). Způsobů je samozřejmě víc, hlavní práce tkví v budování kvalitního obsahu a jeho nabízení třetím stranám (s vloženým odkazem na váš web). 


Report linkbuildingových aktivit
Report se u linkbuildingu často zanedbává.

Jak se linkbuilding reportuje a kolik stojí?

Reportování linkbuildingu je velice důležité. Samozřejmě musíte vědět, za co platíte. Reportujeme jak počet hodin, tak konkrétní práce (psaní článku, řešení odkazové mapy, tipování potenciálních webů pro zpětné odkazy, psaní emailů redakcím apod.) a samozřejmě výsledek (kde všude link je, jak se to odrazilo na pozicích konkrétních klíčových výrazů). Cena bývá určena na základě hodinové sazby (u linkbuildingu 1 000 Kč/h) a případné ceny samotných odkazů (primárně se snažíme odkazy nekupovat). A jak bude vypadat spolupráce na získávání zpětných odkazů? Nejprve se s vámi nezávazně potkáme, probereme vaše produkty a klienty, podíváme se na to, jak si stojíte v SEO a kolik máte zpětných odkazů. Následně vám dáme konkrétní nabídku s doporučeným postupem. Pokud budete souhlasit, začneme pracovat.









Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost