MARKETING A REKLAMA NA FACEBOOKU



Reklama na Facebooku

Facebook je aktuálně nejrozšířenější sociální sítí na světě. Každý den jsou na něm aktivní 2 miliardy lidí (rok 2022). Patří pod společnost Meta Platforms, kde je kromě Facebooku také Instagram, Messenger, Meta audience Network a WhatsApp. Facebook spolu s Instagramem a YouTube patří mezi neznámější a nejrozšířenější sociální sítě v České republice i na světě. Uživatelé na nich tráví desítky minut až několik hodin denně. Také proto se jedná o výbornou platformu na propagaci a zviditelnění vaší firmy. Možností využití pro firmu je spousta – od organických příspěvků až po placenou reklamu. Facebook vám může pomoct s novými odběrateli, zvýšit návštěvnost webu a posílit povědomí o značce. Lze zde použít jak akviziční, tak výkonnostní, brandové nebo remarketingové kampaně. Naše marketingová agentura je certifikovaným partnerem Meta (Facebook), proto se na nás můžete s důvěrou obrátit.

Facebook
Facebook je účinný marketingový nástroj.


Zprávy na FB
Součástí kampaně může být i sdělení v soukromých zprávách.

Organické příspěvky na Facebooku

Organický dosah představuje počet lidí, kterým se na obrazovce na Facebooku zobrazil jakýkoliv neplacený příspěvek vaší stránky. Ovlivňuje ho spousta faktorů, ať už jde o denní dobu, zda je uživatel na mobilu nebo na počítači, jak lidé reagovali na podobný obsah v minulosti, kvalita příspěvku a další. Lidé si často mylně myslí, že velký počet fanoušků znamená více vydělaných peněz. To není pravda. Dnes je velký počet fanoušků spíše ukazatel důvěryhodnosti stránky. Stránka, která má 10 000 sledujících je více důvěryhodná než stránka se 100 sledujícími. Jedna z častých praktik je koupení fanoušků, což je podle nás velmi špatná volba, protože to jde vždy velmi rychle poznat.

Facebook organický dosah postupně omezuje. Pokud vydáte organický příspěvek, uvidí ho v průměru 2 % fanoušků vaší stránky. Největší organický dosah mají firmy, které mají silnou komunitu věrných fanoušků, kteří komentují, lajkují nebo sdílejí její obsah. Taková základna ale není samozřejmost, vyžaduje spoustu času, přizpůsobený obsah a vyhodnocování i optimalizace. Aby se vaše příspěvky dostali k většímu množství lidí, je ideální organický obsah kombinovat s placenou reklamou.


Placená reklama na Facebooku

Do placeného dosahu spadá počet lidí, kterým se na obrazovce zobrazil jakýkoliv placený příspěvek vaší stránky. Placené reklamy představují velice efektivní propagaci za dobrou cenu. Na začátku stanovíme požadovaný cíl, který budeme chtít, aby kampaň splňovala. Může jít o zvýšení počtu sledujících, přivedení co největšího počtu relevantních zákazníků na váš web nebo třeba nákupy. Facebook nabízí také Marketplace (kdy lidé a firmy mohou prodávat a nakupovat věci) a inzerce práce. Facebook umí zobrazovat reklamu dokonce i mimo sítě Facebook a Instagram, třeba na Messengeru. 

Velkou výhodou placené reklamy u Facebooku je její cílení. Facebook má od svých uživatelů spoustu informací. Ty, které jim uživatel poskytl a také ty, které sbírá v průběhu času (jaké příspěvky nejčastěji lajkuje, co ho zajímá apod.). Díky tomu můžete velmi snadno a přesně cílit reklamu. To lze využít jak u akvizičních, tak u výkonnostních kampaní nebo u remarketingu. Cílit můžete od demografie, přes zájmy až na lidi, kteří viděli nějaký váš příspěvek, byli na vaší stránce nebo je zaujala vaše reklama.

Kolik reklama na Facebooku stojí? Minimální částka na spuštění reklamy je zhruba 25 Kč/den. Cena se liší podle formátu, cíle, požadované akce, za kterou platíte, nebo kvality reklamy. Reklamy se platí pomocí kreditní karty, kterou do systému zadáváte a spouští se v prostředí Facebook Business Manageru. Pro pokročilé nastavení vyžaduje správnou implementaci Facebook Pixelu. Facebook nabízí spoustu formátů reklamy, ať už jde o banner, sbírku, carousel nebo video. Poskytuje podrobné statistiky a výsledky reklam. Díky tomu můžete reklamy vyhodnocovat, správně optimalizovat a reportovat.


Facebook spojuje lidi a je skvělým marketingovým kanálem.
Facebook je sociální síť, která spojuje lidi.


Výhody a nevýhody propagace na Facebooku



Výhody facebookové propagace

  • Kontakt se svými zákazníky – zákazníci se mohou z facebookového účtu firmy či značky dozvědět nejaktuálnější informace o stávajících i připravovaných produktech nebo akcích.
  • Skupiny – podle zálib si můžete vytvořit vhodnou skupinu a selektovat tak relevantnější publikum. Navíc Facebook skupiny podporuje a upřednostňuje. 
  • Snadná a rychlá komunikace – ať už jde o rychlou odpověď na komentář, chat (Messenger) nebo videohovor. Můžete se tak rychle spojit a komunikovat s kýmkoliv na světě. Jde o nejsilnější komunikační prostředek.
  • Cílení – jak už bylo popsáno výše, Facebook zná spoustu informací o svých uživatelích, které používá při cílení a reklamu tak cílí velmi přesně.
  • Je velmi efektivní pro oslovení lidí mezi zhruba 40 a 65 lety.
  • Nízké náklady – zřízení firemní stránky je zcela zdarma, ovšem o kvalitní stránku se musíte starat a vyžaduje především čas.
  • Měřitelnost – Facebook poskytuje podrobné statistiky o firemní stránce i o samotných reklamách. Díky tomu můžete své činnosti správně optimalizovat a vyhodnocovat.

Nevýhody facebookové propagace

  • Omezení neplaceného dosahu – jak bylo popsáno výše, organické příspěvky bez placených reklam mají téměř nulový dosah.
  • Neúcta, nadávky, hejty – lidé si tu dovolí mnohem více, než ve skutečném životě.
  • Facebook se neustále mění – dochází ke změnám v uspořádání, v podmínkách používání, v podmínkách ochrany soukromí nebo přibývají nové funkce. Je potřeba být neustále v obraze a změny přijímat, umět se přizpůsobit, testovat novinky a pružně měnit strategie.
  • Takřka na něm netráví čas mladší generace pod 35 let.
  • Není pro každého – pro někoho může fungovat skvěle, někomu jinému se nemusí vyplatit.


Kolik stojí správa Facebooku?

Cena správy firemního Facebooku záleží na mnoha faktorech (zda máte vlastní materiály jako fotky apod., počet příspěvků nebo kampaní, rozpočty...). Jak budeme postupovat? Nejdříve si dáme nezávaznou schůzku, kde probereme váš byznys, možné sociální sítě, Facebook, možnosti cílení a další. Až poté se dohodneme na případné spolupráci. Vymyslíme a zašleme návrh ke schválení, po souhlasu kampaň připravíme, nastavíme, spustíme a po nějaké době i vyhodnotíme a navrhneme zlepšení. Průběžné výsledky reportujeme.  Sice už dávno není pravda, že se jedná o nejlevnější formu reklamy, má však stále své místo v komunikačním mixu většiny firem. Postaráme se o to, aby vaše kampaně zapadaly do marketingové strategie a plánu vaší firmy. Synergie reklamy, jednotnost v rámci značky a její kontinuální pokračování tak povede k vyšším tržbám. Pokud chcete nechat starosti o marketing kompletně na profesionálním týmu, obraťte se na nás!

Kolik stojí správa FB?
Cena za správu sociálních sítí se může lišit.





Chcete efektivní marketing?




Vytvořila společnost